Jdi na obsah Jdi na menu
 


iPod je oblíbenější než pivo, tvrdí americký výzkum

31. 7. 2006

Pro americké vysokoškoláky je pití piva až na druhém místě. Poukázal na to nezávislý průzkum společnosti Student Monitor, v němž nad zlatavým mokem zvítězil hudební přehrávač iPod. Ten slaví v Americe nevídaný úspěch.

Anketa měla za úkol zjistit, co považují vysokoškoláci za více módní, slangově řečeno "in". Průzkumu se zůčastnilo 1200 respodentů a udál se na akademické půdě New Jerseyské vysoké školy Ridgewood.

Téměř tři čtvrtiny dotázaných - přesněji 73 procent - vyslovilo sympatie právě bílému hudebnímu zázraku do kapsy. Tím dali přednost například před textovými zprávami, návštěvami barů či stahováním hudby.

Na druhé pozici se umístily webové stránky Facebook.com společně s popíjením alkoholu, ve kterém hraje pivo největší roli. Tuto možnost volilo celých 71 procent dotázaných.

Loňský rok se přitom nesl v režii celosvětově oblíbeného nápoje. Tou dobou byl považován iPod spíše za hračku pro technoidy. I přesto pro něj hlasovalo 59 procent dotázaných studentů.

"Za osmnáct let existence ankety bylo pivo poraženo pouze jednou. V roce 1997 jej předstihl v oblíbenosti Internet," řekl Eric Weil z výzkumné společnosti Student Monitor.

Čeští studenti však mají jasno: "Pivo nás spojuje. Nejlépe se u něj uvolníme, naučíme, seznámíme. A není vůbec výjimkou, že na konci semestru si z peněz získaných z vrácených prázdných láhví pořídíme zájezd třeba do Londýna," říká Richard Hudec, student VUT v Brně.

Zdroj: Aktuálně.cz